راهنمای خرید تابلو فرش
نوشته شده توسط : نوین

فرش، این هنر ارزنده ایران زمین که از گذشته خواهان زیادی از سراسر جهان داشته، به شکلی دیگر در دنیای امروزی وجود دارد. با افزایش تقاضا و کمبود نیروی بافت فرش و به جهت رونق بازار فرش کارخانه‌های زیادی برای بافت ماشینی فرش شروع به کار کردند. تابلو فرش‌ها هم در دو نوع ماشینی و دستباف در بازار وجود دارند. در این مقاله می‌خواهیم درباره خرید تابلو فرش به شماها اطلاعاتی ارائه دهیم تا بهترین انتخاب را برای فضای مورد نظر خود داشته باشید.
وجود کارخانجات برای بافت فرش‌های ماشینی باز هم حریف فرش‌های دستباف نشده و همچنان مردم ترجیح می‌دهند در صورت وجود بودجه مناسب، برای خرید فرش دستباف اقدام کنند. طبیعی است که تابلو فرش‌های دستباف از ظرافت و زیبایی بیشتری نسبت به نوع ماشینی آن دارد.
موضوعی که بعد از خرید آن ذهن شما را درگیر می‌کند این است که اگر تابلو فرش نیاز به شستشو داشت، باید چه کاری انجام دهیم؟ برخی از قالیشویی ها هستند که خدمات تخصصی برای نظافت و تعمیر تابلو فرش‌های شما ارائه می‌دهند. بدین گونه با خیال راحت‌تری می‌توانید برای خرید تابلو فرش اقدام کنید.

راهنمای خرید تابلو فرش

نکاتی برای خرید تابلو فرش

برای خرید هر وسیله در دکوراسیون بهتر است از تجربیات دیگران بهره بگیرید. ما در ادامه برخی از نکات خرید آن را به شما می‌گوییم.
تابلو فرش هم مانند فرش‌های دیگر باید دارای شناسنامه باشد. این شناسنامه در پشت تابلو فرش نصب شده و با نگاه به آن می‌توانید اطلاعات مفیدی از فرش به دست آورید که بر روی تصمیم شما قطعا تاثیرگذار خواهد بود. اطلاعاتی مانند نوع گره‌ها را بر روی شناسنامه فرش مطالعه کنید.
بهتر است تابلو فرش مورد نظر خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید تا از بابت ضمانت و کیفیت بافت آن مطمئن باشید. همان طور که از نامش پیداست به صورت تزئینی در دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد و مانند تابلو بر روی دیوار نصب می‌شود.
به عنوان یک پیشنهاد، بهتر است تابلو فرش را بدون قاب خریداری کنید. بسیاری از عیوب فرش‌ها در قسمت‌های گوشه فرش و قاب آن از دید شما پنهان می‌شود. یا می‌توانید از فروشنده بخواهید فرش را بیرون از قاب به شما نشان دهد.
برخی از تابلو فرش‌ها توسط نخ‌های ابریشمی بافته می‌شوند که قیمت بیشتری هم دارند. برای این که مطمئن شوید تابلو فرش با نخ ابریشمی بافته شده یا خیر، به قسمت پشت آن نگاه کنید؛ متوجه نخ‌های ظریف ابریشمی خواهید شد. علاوه بر این، نخ‌های ابریشمی، درخشندگی زیبایی هم دارند که یکی دیگر از فرق‌های آن با نخ معمولی است.

تابلو فرش و دکوراسیون داخلی خانه

انتخاب تابلو فرش به عنوان هدیه می‌تواند جالب باشد. اما شما باید دقت کنید فردی که قرار است این هدیه را برای او بخرید تا چه حد به صنایع دستی و دقیقا فرش علاقه نشان می‌دهد. اگر او طرفدار تابلو فرش باشد، حالا باید بدانید که از چه نوع طرح‌هایی استقبال می‌کند.
شاید بخواهید تابلو فرش را برای فضای داخلی خانه خود خریداری کنید. به شما پیشنهاد می‌کنم بهترین دیوار خانه و اتاق پذیرایی را برای نصب آن در نظر بگیرید. این دیوار هر چقدر خالی از تابلوها و دیگر وسایل تزیینی باشد، جلوه زیباتری ایجاد خواهد کرد.
برای خرید تابلو فرش متناسب با دکوراسیون خانه خود باید به سبک چیدمان و لوازم خانه دقت کنید. البته معمولا تابلو فرش‌ها را برای سبک‌های سنتی یا کلاسیک انتخاب می‌کنند. گاهی اوقات، تفاوت‌ها باعث ایجاد جذابیت می‌شود. در واقع اگر احساس کردید که تابلو فرش مورد نظر برای دکوراسیون داخلی خانه شما مناسب است، می‌توانید برای خرید آن تصمیم بگیرید. حتی اگر برای این کار دچار تردید هستید می‌توانید از کارشناسان طراحی دکوراسیون کمک بگیرید. مقاله قالیشویی نوین در مورد نکات نگهداری و شستشوی تابلو فرش برای حفظ و نگهداری تابلو فرش بخوانید.





:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: